onsdag 11 mars 2009

Dagen då våren kom!







Hela onsdagen har jag och min klass spenderat ute i Pildammparken, i den så kallade tallriken. Vi började klockan tio och då började det även regna, vi tog på oss regnbyxorna och for ut i parken. Den första halvan av dagen hade vi lite lek och orientering.


Vi lekte bland annat en lek som påminnde om pepparkakgubbarna, där man står två och två. En tagare och en som blir jagad, den som blir jagad kan ställa sig vid ett par och då börjar den personen som inte den nyss jagande personen ställde sig vid springa.

Men vår lek var lite utvecklad och hette älvan och slem. Slem tog och älva blir jagad.
Skit skoj, det blev ännu roligare när det var blött ute och man for omkring i leran eller på den så kallade gräsmattan. Sandra gjorde dagens vurpa redan i denna leken, hon sprang, halkade till och gjorde den så kallade sälen. Hamnade på magen och ansiktet hamnade ner i marken. Stackars Sandra som blev hur lerig som helst, men kunde inte sluta skratta. Fy va det såg roligt ut.

Efter leken hade vi lite kartinlärning, som följdes av en liten orienteringsrund runt "tallriken".
Klockan tolv vad det dags för lunch och vi hann precis sätta oss i bilen med väskorna i knäna innan det börjar regna som in i helvetet! Vi åt vår fika/lunch.

Kvart över ett började vi igen och då hade solen kommit fram, det var riktigt varmt må jag säga. Vi spelade freesbee och softball. När vi spelade freesbee så var det Lisas tur och göra en vurpa.

Sen vid tre tiden slutade vi och vi körde hem, en underbar dag i dag tyckte jag. Skönt att vara ute, speciellt när solen är framme.


Just nu sitter man här och känner sig lite trött och tänkte lägga mig ner för att ta en vila innan man ska i väg till Trelleborgoch träna med fotbollslaget. Kommer att ha löpningsträning i dag och jag hoppas på att vädret håller i sig. För nu tycker jag att våren har kommit :) Snart är det kanske sommar!
Ha det så bra så länge, så kanske vi hörs efter träning!


Puss på er alla ;)

Inga kommentarer: