måndag 9 mars 2009

whats wrong with the datanörd?

Tro mig de är inte ofta som jag har spenderat så lite vid dator som jag har gjort i helgen. Men jag är ju en busy women.

Gårdagen spenderade man först på Ängavallen, där vi firade Lars, mormors bror. Det blev minsann en lite brunchbuffe och en ekologisk sådan. Rätt så god må jag säga, speciellt desserterna, där fanns hela fyra olika sorter och man fick ju prova på allt.
Mitt under maten kom chefen för stället och undrade om där va någon som ville titta på grisarna? Alla dom små barnen ville ju hemskt gärna titta på dessa filurer. När dom hade gått frågade mormor:
- ska inte du titta på grisarna lina?
Nä, jag tror jag hoppar över, va inte så road över att gå där och så klumpig som man är skulle jag nog ha ramlat.
När vi nu är inne på att gå och ramla, så kommer Hugo in med lera över byxorna, du skulle ha sett morfar min, ska ha sitta i min bil i dom byxorna? Glöm de!
Men morfar gick med på att Hugo fick sitta i bilen efter en stund. Han har nog fått lite utav min klumpighet :) Han är för kär.

Efter Ängvallen, körde vi hem till Lars och Birthe, för att äta ännu mer tårta och dricka lite kaffe. Nu började mina kikare bli JÄTTEsmå och försökte ivrigt med att få åka hem och nanna. Men inte förrän sex o`clock var vi himma.

På kvällen blev det film :P

Nu sitter man här och filosoferar, ska snart gå och göra mig en tallrik gröt och till det blir det ett glas mjölk.
Tänk på att man inte ska dricka mer än 3 glas mjölk per dag, detta enligt vår föreläsare i kost!
Sen ska man minsann göra sig i ordning för skolan, vill bara lägga mig under täcket och ligga där och bara ta det lugnt.
Nä, nu börjar min mage kurra.

Gårdagens citat kommer från min kära bror Emil:
- Vi ska tacka gud för att han kom på en sådan skön aktivitet när vi ska föröka oss, för tänk på fiskarna! Dom bara simmar runt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, jag gillar din bror! :D