lördag 21 februari 2009

En dag i pulka backen!
Som jag skrev innan så skulle jag på massage, säger bara ett ord: underbart!

Efter detta kom Matilda till mig (min äldsta kusin på 10 år), sedan körde vi till konsum för att köpa lite gott till mellis. När vi hade gjort det, hämtade vi min yngsta kusin Hugo. Sen bar det av till Thysells backe. Vi hade packat in min och Emil gamla pulkor i bilen, för i dag skulle det åkas pulka.

På backen träffade vi på Anna, hennes lillebror Erik och deras kusiner. När vi kom skulle dom gå hem och fika. Vi fikade på backen med saft, kaffe och kanelgifflar.
- Dom här gillar jag sa Hugo och log med hela ansiktet.
Sen skulle vi då börja åka, ibörjan vågade inte den lille mannen åka själv, så jag och Hugo trängdes i min gamla pulka och åkte några gånger. Sedan blev han hur tuff som helst och började tävla med sin syster. Varje gång han kom ner från backen skrek han:

- LINA! Jag kom längre än Matilda.


Matilda, hon åkte och åkte som bara den. Å brydde sig inte alls om Hugo och att han åkte längre än henne. Hon hittade även en sida på backen där man åkte igenom buskar. Efter ett tag var det inte bara hon som åkte där, även Hugo var inne bland buskar.



Efter en och halvtimme betsämde vi oss för att åka hem och göra varm choklad. Jag tog med mig barnen och körde upp till Ica för att köpa lite grädde och marschmallows. För vad är varm choklad utan grädde och marschmallows?
När vi kom hem drack vi vår choklad och åt en massa kex. Sedan satte vi oss i soffan och myste tills moster kom och hämtade dom små liven.

En underbar dag!





Inga kommentarer: