söndag 1 februari 2009

Var får jag allt ifrån?
- jo, champagnen.

Aftonen började med att Urban kom in klampandes men champagnen i högsta hugg, men ett leende på läpparna sa han: Ja, den stod ju i bokhyllan och jag tyckte va fan, den ska vi dricka upp.
Så det blev champagne till räkorna, som följdes av minttu och vin.

Efter maten gjorde jag och Nilla oss i ordning, sedan kom Johan, Sandra, Emma och Anna. Det blev skönsång och en massa tokigheter.

Jag och Urban fortsatte festen på Kristall och sedan åkte man till Nilla för att inta soffan :) Somna som en stock och vaknade inte förrän tio i dag. Trött i tittorna sitter man här hemma hos Nilla och tittar på lets dance.
Sen blir det att köra till Anderslöv för att träna.
Ikväll blir det nog sängen rätt så tidigt.

Jag tänkte gör så här att låta Emma få skriva ett lite inlägg här på min blogg.
Så varsego Emma Strand!

Första gästbloggen på Linas liv i ord. En ära. Jag lovar er att det inte är något jag tänker göra till en vana, fast å andra sidan ska man aldrig säga aldrig.

Som Lina skrev blev det en massa tokigheter under gårdagsaftonen. Rödvin, verbala svårigheter och lite väl många avslöjanden är bara några av de situationer vi ställdes inför, vilket ledde till mer än ett gott skratt.

En eloge till Lina som smög in i lägenheten försiktigt när Pernilla och jag låg och sov. Vi trodde först att hon hade gått vilse och inte hittat hem, men så var inte fallet.

God frukost denna morgon som innehöll kaffe, juice, yoghurt samt knäckemackor med ost i olika former. En och annan lucka öppnades under måltiden (främst var det Lina som började minnas saker), vilket ledde till ännu fler goda skratt.

Med dessa rader tackar jag för mig. Till sist vill jag hylla alla skrattframkallande människor ute i världen, som gör min och andras dag (och kväll) trevligare. Glöm inte säkerhetsbälte och cykelhjälm, det är viktigt att skydda sig mot eventuella faror. Och kom ihåg: när man rider räcker inte en cykelhjälm, och en cowboyhatt är inte tillräcklig. Ridhjälm är det enda som gäller vid dessa tillfällen.

xx Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, ni verkar ha haft en riktigt trevlig kväll :)