lördag 28 februari 2009

Snart blir man hämtad av Emma för att sedan bege sig till Anna och Eric för lite mat och vitt vin.
Men först tänkte jag berätta lite om min dag. Dagen har bestått av fotbollsmatch, stan och vila.

Halv tio blev man hämtad av Ulrika och Lottie och sedan bar det av till Ymorvallen. Bytade om och sedan var det dags för att värma upp inför matchen. Det kändes som om alla var taggade inför denna matchen. klockan slog elva och matchen kom igång.
Började inte så jättebra och vi fick ett mål i nacken rätt så tidigt i matchen. Jag tyckte att vi spelade riktigt bra, men stundtals såg det inte så bra ut. Men vi fick in både ett och två mål innan första halvlek var slut, såg ut som om det skulle bli 2-2 som halvtidsresultat. Men Charlo som vi spelade mot fick in ett tredje mål innan domaren gav oss halvtidsvila.

När ungeför halva tiden hade gått i första halvlek, kom där en från Charlo hoppandes med knäet före och knäade givetvis mitt lår och det gjorde fruktansvärt ont och som resulterade i en lårkaka. Jag höll ut och spelade hela halvleken. Började även andra halvlek ute på plan med efter en kvart klarade jag inte mer och blev utbyt. Jag är nöjd med min insats och är redan laddad inför matchen på lördag.

Andra halvlek skulle vi minsann göra ett mål och hoppas i alla fall att få matchen oavgjord. Alla kämpade och vi hade en del vassa lägen. Men det ville sig inte och matchen slutade 2-3 till Charlo.

När vi hade spelat klart åkte vi in till stan och gick en runda på valen och lunchen tog vi på Gilli. Efter rundan på valen, var alla trötta och slitna och vi bestämde oss för att åka hem och vila.
Hittade minsann ett bra stycke som herrlaget hade satt upp vid dörren och där stod:
- Ge allt du har och kan i dagens match, den förra matchen är över och nästa match kanske du inte spelar.


Nu sitter jag här och är iordning gjord och väntar då på Emma som ska köra i afton.
Ha en trevlig afton!

Inga kommentarer: