fredag 20 februari 2009

Tänkte bara skriva av mig lite om igår kväll.
När jag var på väg hem igår, ringde mobil och det var Emma som ville ut och gå en runda. Visst sa jag, men va tvungen att ha någonting i magen först. När jag hade ätit min lax ringde jag till Emma och sa att jag va redo för en promenad.
Det blev så att vi klädde på oss en massa kläder och gick ut i snön. Nu tänker ni säkert att vi bara gick en runda i byn.


Men NÄ där har ni fel, vi hade sikte på Simlinge.

Vi gick, gick och gick och efter tjugo minuter var vi framme vid Fröjdenborg, där vi va tvunga att fotograferaför att bevisa att vi hade gått en LÅNG runda. Sedan fortsatte vi vår vandring, men när vi kom till N. Åby ringde vi till Larsson och han fick hämta oss.

Även om vi inte gick alla dessa 6 km är vi ändå stolta att vi gick 4 utav dom i snöfall och i full vinterutrustning.

När vi kom fram kollade vi på film, gammal men rolig och sedan fick Larsson köra oss hem, för det kändes i benen att man hade tränat plus att man hade gätt dessa km.

Jag och Emma har bestultat att vi ska göra samma sak till sommaren, fast vi ska inte gå då, utan vi ska ta cyklarna istället.

Inga kommentarer: