tisdag 10 februari 2009

En snöig tisdag är det i dag.
Tänkte berätta lite om dagen, men även om gårdagen.

Måndagen den 9 februari, var en lång dag.
Började i skolan klockan åtta med att ha rörelse till musik. Sedan följdes det av hälsa, motorik och motorik i praktik. På lunchen mötte Anna upp mig, Lisa och Sandra. För att gå till vår handledare i förra kursen för att få tillbaka våra tentor.
Nervösa som satan gick vi stela som pinnar in till handledare. Han sa till oss att inte vara så oroliga. Men efter ha hört att det var en del som inte blev godkända kan man inte vara mer än nervös.
Men jag och Sandra fick VG på tenta och en lättnad kom. Så skönt att inte behöva göra om någonting.
Efter en lång dag i skolan var man trött som attans. Vi kom till Trelleborg vid sex och då körde vi direkt till träningen.

Denna måndag var vi i alla fall 10 pers. och började träningen med att springa vår runda. Efter en nickövning, anfall-försvar övning och en löpövning var man helt död.
Klockan blev närmare halv nio innan vi slutade och då körde man direkt hem.
Efter en dusch och ha fått lite mat i magen var det bara att vandra till sängs å somnade som en stock.

Idag ringde klockan kvar över sex. Vi började inte förrän nio och då skulle vi vara ombyta, för att i dag skulle vi åka skridskor. Gick hur bra som helst! Nästa gång ska vi examineras genom att varje team ska göra en övning.

Sedan satte jag, lisa och sandra oss på Grafiti cafe vid kockums och tog oss en bakpotatis och böjade på vår boll och lek examination. Kom en bra bit må jag säga.

Sedan hade vi en rätt så kort föreläsning om motivation, sen var det bara att ta bussen till Trelleborg.
Nu är man hemma och ska snart kör till Trelleborg igen för att ikväll ska man på ansiktsbehandling.

Nu ska jag kolla om min moster har skicka ett mail till mig :)

Återkommer säkert ikväll!

Inga kommentarer: