lördag 24 oktober 2009

Lördag, en ledig sådan =)
Igår hade vi lagfest, FcTrelleborgs damlag. Jag och Sandra hade och göra igår på dagen, vi lagade lasange, dukade, fixade musiken och en massa annat. Itorsdags var vi och handlade det mesta på City Gross och sedan åkte vi hem till Kapellgatan och bakade bullar till maten och sedan bakade vi en massa kladdkakor, mums =).

Klockan 19.00 kom lagmedlemmarna till Ymorvallen och strax efter det satte vo oss till bords. Vi hade minsann snapsvisehäften, så några snapsar blev det för de flesta. Efter maten var det dags för efterrätt och sedan blev det kortspel.
Det var många som droppade av efter maten, mmmm hade det blivit tufft på förfesten tjejer?! Vi tio tiden så delade vi in dom som var kvar i lag och gjort en tävling som innehöll två delmoment. Del ett var med lite gåtor och omslängda ord. Delmoment två var så att vi spelade upp några intron av låtar som lagen skulle namnge titel och grupp. Det fanns även några följdfrågor till vissa låtar.
Sedan fick vi lära oss en ny lek som man var tvungen att vara lite koncentrerad och komma ihåg vad alla andra hade för tecken. En roligt lek, tyckte jag.

Vi tjugo över ett kom jag hem till lägenheten, då hade vi städat och ställt ut allt i min bil, så vi slapp och åka dit i dag och städa.

Idag vaknade jag vi tio tiden, då Anna ringde och sa att vi skulle äta frukost på S&B kl halv elva. Jag gick upp nästan direkt och gjorde mig i ordning. Jag träffade Anna och Nilla utanför Expert och gick sedan tillsammans till S&B. Där tog vi oss en fruost och sedan gick vi en runda på valen. Träffade mamma och pappa minsann =) Stod och snackade en stund och sedan gick jag till Kapellgatan och träffade Sandra. Körde till Ymorvallen och hämtade min bil. Delade upp all maten som blev över och sedan körde vi hem.
Nu har jag lagt mat i burkar och fryst in det, har börjat städa så smått. Men tog en lite paus, men ska nog snart fortsätta. Ikväll blir det tjejmiddag hemma hos Anna, en kväll med god dricka och singstar.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: