tisdag 20 oktober 2009

Tisdagen den 20 oktober och snart är denna månad också över.
Snart är det jul :) Jag älskar verkligen vinter, fast sommaren är inte helt fel den heller. Men vintern och julen är något speciellt tycker jag. Det är inte bara det med att tomten kommer och att jag gyller år, utan allt runt om kring. Dagen blir kortare, mörkt och mysigt. Ljusen är tända och filten om sig kanske en mugg varm choklad i handen låter inte det hur mysigt som helst?! Det tycker i alla fall jag.
Nog om detta. Idag har jag och Sandra spenderat tre timmar i skolan, har haft en föreläsning som också var den sista. Nu är det bara en examinationsuppgift som ska lämnas in och en utvärderings som skall göra. Sen är det klart, färdigt, kursen är slut.
Sen är det tid för nästa, jag kommer att läsa NO från början, medan min kära vän kommer att läsa lek, rörelse och hälsa.

När vi körde hem från skolan i dag, kom vi in på klumpighet och av någon anledning kom jag och tänka på min farmor.
När min farmor levde så åt vi nästan alltid söndagsmiddag hos henne, något man saknar dessa dagar. Tänk er en riktigt god middag med kött, sås, potatis och hemmagjort pressgurka. Där satt man hela familjen, pratade och skrattade. Det är inte så ofta det händer nu för tiden, men det är mysigt när det väl händer.
I alla fall alltid när man kom dit, höll farmor alltid på med såsen och på något underligt sätt så spillde hon alltid en klick sås på tröja när hon var i farten med att smaka på såsen. Alltid på samma ställe och hon sa alltid:
- jag ska bara gå och byta tröja.
Igen svar fick hon
- Det behövs inte farmor, kom nu och sätt dig ner så äter vi.

Jag undrar faktiskt hur kan man spilla sås på samma ställe alltid. Är det klumpighet eller något sorts skicklighet? Själv tycker jag att hon var en liten klumpig farmor, men det är verkligen skickligt gjort att få såsfläcken på samma ställe alltid. :)

En liten fundering så här på kvällskvisten. Vad har då hänt i dag förutom att jag har varit i skolan? Jo, jag har varit en runda i Anderslöv, varit hos fru Tandläkare. Fina tänder och inga hål. Nice, men priset däremot var kanske inte jättenice.
Jag kanske var där högst en kvart, när jag var klart berättar hon att ja nu får du ju också 300 kr rabatt på vistelsen här. Oj, tänkte jag då blir det nog inte så himla dyrt.
Priset som jag fick ge för en kvarts vistelse hos Fru Tandläkare slutade på 555kr. Hur kan det vara såå dyrt?! Man kanske jag tänka om och bli tandläkare, för dom får en riktigt bra timlön om man har fyra ungdomar på tandläkarbesök och dom får betala lika mycket som jag fick , blir det fan över 2000 kr i timmen.

Efter tandläkaren gick jag hem till päronen och lade mig på soffa, mådde inte riktigt bra. Hade börjat få en huvudvärk och magen det värkte som in i ...
Vid fem tiden tog jag mig i kragen och körde hemåt. Nu är jag hemma och ska snart värma min mat i mikron, egentligen skulle jag göra kassler med ananas. Men Andreas skulle iväg nu i kväll och jag orkade inte laga mat. Så ikväll blir det min lasange och äntligen hemma :) Imorgon blir det en tidig morgon, då jag ska till bilprovningen.

Inga kommentarer: