lördag 10 oktober 2009

Nämen tjenare, här sitter jag klockan sju på en lördags kväll.
Sitter här och väntar på att älsklingen ska komma och hämta upp mig så vi kan köra till Anna och Eric.

Jag tänkte berätta om vad som har hänt det senaste dygnet, jag började jobba fem i gårkväll på Smyge. Där vi hade 50 pers som skulle ha höstfest med god buffe och mycket öl. Kvällen gick och jag kom inte därifrån förrän ett och var i sängen vid halv två sidan om hjärtat.
Imorse vaknade jag av att Andreas frågar mig:
- När ska du upp?
Jag hoppa upp och kollade på mobilen och klockan stog på 06.08 och sa:
- Jag ska köra NU!
I en godartat panik klädde ja på mig jobbekläär och gick ner och borstade tänderna, gav Andreas en hejdå-puss och körde till jobb (Smyge).
(Är lite irriterad på min mobil just nu, varför ringer inte mobilalarmet? Det är andra lördagen i rad?! Vill den att jag ska försova mig eller?!) Men jag hann till jobb och kom bara EN minut försent (brukar vara på jobb minst en kvart innan jobbstart). Jag stämplade in mig och tog på mig min skjorta och förkläde.
Emelie tog hand om det varma till frukosten och jag tog ut det kalla. Tände lite ljus och satte igång musiken och halv åtta. Våra gäster kom och gick. Vi tog in frukosten och sedan var kl 10.15 och jag stämplade ut. Tog bilen och körde mot Svedala, där vi skulle spela vår sista seriematch.
Nittio minuter passerade och vi VANN!! Wiee och jag spelade anfallare:) Riktigt skoj!
Efter matchen blev det en snabbdusch och jag körde till min mormor och morfar för att ta en fika hos dom. Va där två och en timme senare örde jag mot lägenheten.
Nu kommer snart hjärtat, vi ska se på Sverige-matchen och sedan blir det nog utgång.

Ha en bra afton :)

Inga kommentarer: