tisdag 20 januari 2009

Då har en ny vecka börjat, en ny vecka som började med att jag började en ny kurs som heter Lek,rörelse och hälsa. Är nu inne på min fjärde termin och sidoämnena på lärarutbildningen. Efter denna terminen har jag bara tre terminer kvar.

Igår hade vi bara introt till kursen och idag hade vi vår första föreläsning som handlade om motivation. Så alla ni där ute som tränar tänk på att om ni ska behålla er motivation, så tävla inte mot andra, utan mot dig själv. Den inre motivationen är viktig!
Sen hade vi teambildining, med rörelse och lek :)

Jag har även tränat dom här första dagarna. Igår var det fotbollsträning, som började med en löprunda och sedan var det mest skott och småspel som gällde. Vi var ju inte så många, 6 pers. är lite för lite att göra något annat med.
Idag har jag haft mitt spinning-pass med sju andra människor, jag hoppas innerligt att jag inte körde för hårt med dom :) och att dom skriver upp sig till nästa tisdag, alltid roligare och ha en större grupp.

Imorgon blir det först jobb på Espresso House mellan åtta och fyra, sen blir det löpträning i parken. Sen kommer Nike och då ska man kolla om man hittar ett par nya fotbollsskor :)

Nu ska jag snart nanna kudden, för imorgon blir det en tidig morgon!
nattinatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar kursen bra, som du tänkt dig?
Usch ja sitter och väntar på en bok som vi ska diskutera i morgn.. ÅH.. Men men. Hoppas allt är bra. Kram

Anonym sa...

Ja läser Svenska: barns tidiga läs och skriv inlärning... =) jodå den eh bra, de kastade in oss dirket i litteraturen... men de kanske eh lika bra att börja hårt ;) haha.
Kram