tisdag 13 januari 2009

Då var det tisdag och vad har hänt denna tisda?


Jo, jag gick upp i tid och gjorde mig en tallrik gröt. Sen körde jag mot Telleborg, för ida var det tid för lite arbete. Jag började tolv och slutade fyra på Espresso House, rätt så lugn dag må jag säga.


Sedan tog jag en rund på valen, där jag träffade Johan som skulle in på Intersport för att handla vinterkängor, han och några andra ska ju iväg och åka skidor. Jag vill också! Men det får bli en annan gång. Fick minsann skjuts till Anna, där vi slängde oss i soffan och tittade på The Doctors. Från det programmet fick man veta ett och annat, bland annat att man kan få halscancer av oralsex. De vet nog inte många om.

Sen gick vi till 24Seven för att möta Nilla, där köpte vi våra gymkort. Å i morgon blir det ett träningspass på gymmet, sen blir det minsann och dar ett spinningpass på kvällen med laget.


Körde sen hem till Anderslöv, där man satte sig framför Tv: n och kollade först på Bygglov och sedan var det Baby fight club.
Förstår inte att man skickar iväg en femåring på Thaiboxning, där var även en tioårig pojke som hette Thai och som hade boxas sedan han var tre år och åkte till alla världens länder för att boxas och inte minst till Thailand för att kunna boxas med Thairegler. Dessa regler är så att man inte ska ha skydd och man får sparka och slå mot huvudet. Ska inte dem få vara barn, nä för föräldrarna fick inte sina drömmar uppfyllda så nu ska de se till att deras barn uppfyller deras krav och drömmar. Det är nog inte sporten i sig jag inte tycker om utan att som förälder tvinga ett barn. Denna lille pojke vill ju inte träna fem -sex dagar iveckan, springa 15 km och göra 400 sit-ups. Han ville ju leka med sina kompisar och sina leksaker, men vågade inte säga till sina föräldrar. Låt dem vara barn!





Nu ska jag nog gå ner i varv och hoppa isäng.

Puss å go natt på er alla :)

Inga kommentarer: