fredag 23 januari 2009

Då var det fredag igen.
Denna dag började klockan tio då vi hade föreläsning i en timme och 45 minuter och sedan var skoldagen slut. Vad de lönt? Å varför proppa en föreläsning med allt, så att det går i megafart och man inte hinner anteckna? Ja jo, de kan man undra.
Jag och Sandra körde in i dag och kom snabbt därifrån när vi hade slutat. När vi kom hem till mig, lagade vi makaroner och korv, mums.
Satte oss sedan ner i soffan, där även min bror satt med mammas och pappas dator i knäet och blev nästan arg på oss när vi försökte sätta igång tv:n. För han satt faktiskt här och var väldigt upptagen med att spela ett datorspel, för fan gör något vettigt påg.
Nästa steg var att vi inte fick ha ljudet för högt, men för jäveln. Sådant kan göra mig sur som ättika.
Om man nu inte vill göra något vettigt så kan han faktiskt sätta sig på sitt rum och spela och prata med sina kompisar!! Osört, för jag vill helst inte gå in i de rummet!

Nog om det, blir nästa ilsken när man bara tänker på det.
När klockan var tre mötte jag, Nilla på Övres parkering och gick mot stadens centrum.
Sedan kom även Anna till Valen och det blev en lite fika på EH.

På tal om något helt annat har jag kommit upp med en ide. Varje vecka kommer jag utse den bästa reklamen som jag har antingen sett eller hört. Jag som många andra slå över eller bytar radiokanal när reklamen kommer, men det senaste tiden har det kommit en del roliga reklamsnuttar :)

Vecka fyras bästa reklam är lätt Comviqs reklam:
Det är inte lätt att vara brevduva nuförtiden!
- vad händer idag?
Picka på cigarettfimp? Picka på servettludd eller picka på tappad korv?

Någon som har andra favoriter inom reklamvärlden, så är det bara att tipsa mig! :)

Ha en bra fredagsafton och jag återkommer en annan dag!

Pusshay!

1 kommentar:

Josefine sa...

Dataspel är väldigt viktigt för tonåriga pojkar... Det gäller liv och död ibland. Vi ska iallafall vänja av våran tonåring här hemma. Han spenderar alldeles för mkt tid framför sina on-line spel...